De Brakkensteiner... Tiny Ariaans

De Brakkensteiner van mei 2021 is niemand minder dan Tiny Ariaans, oudste lid van rksv Brakkenstein.

Over Tiny Ariaans

Naam: Tiny Ariaans
Leeftijd: 84
Team/commissie/anders: Van alles gedaan en
Lid van rksv Brakkenstein sinds: 1948

In het dagelijks leven… “heb ik altijd in de auto’s gewerkt en nu nog houd ik mij graag bezig met het restaureren van auto’s.”
Mijn gezin bestaat uit… “mijn vrouw Toos, we zijn bijna 60 jaar getrouwd. We hebben twee dochters, drie kleinkinderen en twee achterkleinkinderen.”
In mijn vrije tijd… “ben ik aan het sleutelen in de garage. Nu ben ik bezig met een militaire jeep. Verder hebben we sinds onze trouwdag een caravan gehad. We hebben jaren rondgetrokken, nu hebben we een vaste plek in Panningen, Limburg. Dan gaan we wandelen, fietsen. We zijn altijd bezig. Ik heb ook 45 keer de Vierdaagse gelopen.”

rksv Brakkenstein

Waarom bent u lid van rksv Brakkenstein? “Ja, dat is zo gegaan. Uit liefhebberij voor de voetbalsport. Al op jonge leeftijd liep ik rond bij Brakkenstein, maar je kon pas vanaf 12 jaar lid worden. Er was toen niets anders en dit was de enige sport voor normale mensen, om het zo te noemen. En als je eenmaal lid bent dan ga je van A naar B. Ik ben leider, trainer geweest, heb ruim 12 jaar in het bestuur gezeten als wedstrijdsecretaris en ik keurde namens de KNVB de velden. Dat mocht ik doen tot ik 70 jaar was. Ik heb tot mijn 77e meegetraind en ben tot 5 à 6 jaar geleden nog leider geweest van het 8e.”
Heeft u familieleden rondlopen bij de vereniging? “Ja zeker. Het waren er een tijdje een stuk of 7, 8, nu is dat iets minder omdat niet iedereen meer in de buurt woont.”
Welke activiteiten van/binnen de club waardeert u het meest? “Op het moment het bezoek. Ik ben geen eenling, ik moet contacten hebben. Bij Brakkenstein heb ik nog veel kennissen en vrienden. Verder is in mijn ogen de grootste taak van mensen die actief zijn in het verenigingsleven om zelf initiatieven te nemen.”
Bij welke wedstrijden van rksv Brakkenstein staat u langs de lijn? “Elke zondag als het eerste thuis speelt ben ik daar. Ik ben nog steeds wel één keer per week bij de club. Als er iets is, ben ik erbij. Of als er iets geregeld moet worden.”

Favorieten

Wat is uw favoriete boek/serie/film? “Ik zit eigenlijk vooral op internet. Maar als ik iets moet noemen: Ja Zuster, Nee Zuster vond ik mooi. En Swiebertje, ondanks dat het een kinderprogramma was, was ik er gek op.”
Wie is uw favoriete artiest? “Via Youtube luister ik graag naar koren. Schitterend, het Urker mannenkoor bijvoorbeeld.”
Wat is uw favoriete voetbalclub? “Feyenoord.”
Wie is uw grootste voetbalidool? “Ik denk in eerste instantie aan Abe Lenstra en Faas Wilkes.”

Afsluitend

Wat wilt u uw clubgenoten meegeven? “Brakkenstein is een hartstikke mooie club, altijd sportief geweest. Als vereniging zijn we altijd graag gezien, dankzij ons prachtige sportcomplex waar we allemaal aan gewerkt hebben. Ik hoop dat we allemaal in goede gezondheid uit deze coronacrisis komen. Waar ik wel voor wil waarschuwen is dat er veel moet gebeuren. Er komen straks dingen voor de dag waar je niet op gerekend hebt als club, zoals verloop onder de vrijwilligers. Er gebeuren altijd dingen waar je niet op rekent in zo’n tijd van totale stilstand, het valt niet mee om alles dan weer op te pakken. Aan de spelers wil ik meegeven dat je moet kunnen verliezen en niet alleen moet vechten op het veld. Iedereen bemoeit zich met de leiding, ook de ouders. Verschrikkelijk. Als voetballer moet je vriendschap als capaciteit hebben.”

Aanmelden Nieuwsbrief