POSITIEF COACHEN

“Een tevreden voetballer heeft meer plezier in zijn sport en presteert daardoor beter”

Het goede in elkaar zien en elkaar positief benaderen maakt voetballen leuker. Wie wil dat nou niet? Bij rksv Brakkenstein willen we dat kinderen leuk kunnen sporten en zich veilig voelen. Zo kunnen zij zich ontwikkelen als voetballer en als mens. Maar ook voor alle andere leeftijdsklassen proberen we te voorkomen dat er een negatieve sfeer hangt rondom de wedstrijden, trainingen of andere activiteiten, door te praten mét elkaar in plaats van óver elkaar.

>>> Lees ook onze Normen & Waarden

>>> Lees over de VOG voor vrijwilligers

Positief Coachen bij rksv Brakkenstein

Een ieder die bij rksv Brakkenstein betrokken is, weet dat de club Positief Coachen belangrijk vindt. Het begin van het seizoen starten we met een theatervoorstelling voor het hele kader. Ook worden er workshops verzorgd voor leiders en trainers. Bij voldoende helpende handen en interesse vanuit de club hopen we dit op een later moment ook voor ouders te kunnen oppakken. Verder besteden we aandacht aan Positief Coachen op de Startersdag, staat het logo op de wedstrijdtenues en hebben we eigen sponsorborden langs het veld. Op die manier willen we dat iedereen bij de voetbalvereniging weet dat we zo goed als mogelijk naar de principes van Positief Coachen handelen.

Geïnteresseerd in een workshop en/of benieuwd wat jij kunt doen? We komen graag met je in contact via jeugd@rksvbrakkenstein.nl.

Gebeurt er iets binnen de vereniging wat je aan de kaak wilt stellen? Heb je gedoe met een trainer, of met een ouder langs het veld? Probeer er eerst samen uit te komen. Lukt dat niet, dan beschikt rksv Brakkenstein over een Vertrouwenscontactpersoon.