Thijs Hendriks over het nieuwe voetbalseizoen

Na wederom een rommelig voetbalseizoen, lijkt ’21/’22 nu toch echt zonder coronaperikelen van start te gaan. “Ik verwacht een compleet seizoen. We hebben daar in elk geval de focus op.” Een vooruitblik op het nieuwe seizoen met hoofdtrainer Thijs Hendriks.

Al heel lang ongeslagen in competitieverband. Zo begint het eerste van rksv Brakkenstein aan seizoen 2021/2022. Hoewel dat deels komt doordat er vorig jaar niet veel competitiewedstrijden gespeeld zijn, is het een mooi gegeven. “Vorig jaar zijn we heel goed begonnen. We hadden zeven punten uit drie wedstrijden”, blikt hoofdtrainer Thijs Hendriks terug. “Dit jaar hebben we grotendeels hetzelfde team en zijn we iets verder dan een jaar geleden. Hoe lang we ongeslagen blijven? We gaan voor zo lang mogelijk. Maar dat is niet het belangrijkste. Het gaat om de lange termijn, waar je aan het eind van het seizoen staat. We hopen te spelen voor de hoogste plaatsen.”

De jonge spelersgroep is voor een groot deel gelijk aan het team van vorig jaar. Binnen de mogelijkheden die er waren is er steeds doorgetraind. Thijs: “Hopelijk werkt dat zijn vruchten af. We zijn maar 2,5 week vrij geweest en de opkomst was steeds goed.” Bovendien heeft het team goede versterking gekregen in de vorm van Rick van Eijk en Tim van den Hurk. Rick heeft al eerder in het eerste gespeeld en is weer ‘terug op het vertrouwde nest’. Tim is sinds de jeugd bekend met Brakkenstein, maar maakte als tiener de overstap naar SV Orion. “Een goede versterking, beide met een sterke band met de club”, laat Thijs weten. “Ze passen goed in het team en zijn goed opgevangen. De meeste jongens kenden ze ook al.”

De grootste vraag is natuurlijk of ’21/’22 een normaal seizoen gaat worden of dat corona weer roet in het eten gooit. Het eerste elftal gaat in elk geval uit van een compleet seizoen. “Het lijkt mij toch niet dat het wéér stil komt te liggen”, verzucht de trainer. “We trainen met het gevoel dat we een heel jaar mogen voetballen en hebben daar een goede focus op.” Over de kansen is Thijs hoopvol, maar voorzichtig. “Het is lastig inschatten hoe iedereen uit deze lange break komt. We moeten gelijk tegen Blauw Wit, een lastige tegenstander. En de Arnhemse clubs ken ik niet zo goed. Maar wij gaan uit van onze eigen kracht. Zondag hebben we nog onze laatste oefenwedstrijd en ook de bekerwedstrijd zie ik als oefenduel. De competitie is het belangrijkst. Ik heb er zeker zin in!”